کت و شلوار

کت شلوار

کت وشلوار

---------------- ----------------
کت و شلوار و پیراهن
کت و شلوار و پیراهن مارک مارکدار مدل سال
نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

آموزش فرزندپروری موفق

تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان

تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی

دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک

دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان

ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و …

برای یادگیری بسیاری از آموزش ها هزینه می کنیم مثلا : آموزش زبان انگلیسی ،آموزش موسیقی ، آموزش خیاطی ، آموزش رانندگی ، آموزش بافتنی ، آموزش تعمیرات خودرو و …

آیا وقت آن نرسیده است که برای آموزش فرزندپروری موفق و تربیت صحیح فرزندانمان مختصری هزینه کنیم ؟

دوست دارید فرزندان تان را چگونه تربیت کنید ؟

خرید مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

آشنایی با دکتر فرهنگ هلاکوئی :

دکترفرهنگ هلاکوئی دارای درجه دکترا در رشته جامعه شناسی و سه فوق لیسانس دررشته‌های اقتصاد،روانشناسی و مشاور ازدواج، خانواده و کودکان است. او استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر در داخل و خارج ازایران بوده است .

دکترهلاکوئی مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلزمی‌باشد و به عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان دراین مرکز به کار مشغول است. او همچنین سمینار، کنفرانس و کلاسهائی درباره موضوعهای مختلف شناخت، رشد و تکامل فردی و اجتماعی به هموطنان و همزبانان تقدیم می‌دارد.

دکتر فرهنگ هلاکویی جامعه‌شناس و مشاور خانواده و روان‌درمانگر ایرانی ـ آمریکایی است. فرهنگ هلاکویی متولد دهم شهریور ۱۳۲۳ در شهر شیراز است. هلاکویی دارای مدرک دکترا در رشتهٔ جامعه‌شناسی و سه فوق‌لیسانس در رشته‌های روان شناسی، اقتصاد و مشاورهٔ ازدواج، خانواده و کودکان است. دکتر هلاکویی در حال حاضر مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز است و به عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان در این مرکز مشغول فعالیت است.

دکتر فرهنگ هلاکوئی اداره کننده برنامه‌ای با نام «رازها و نیازها» است که از ماه مارچ سال۲۰۰۰ در رادیو و تلویزیونهای فارسی زبان بمدت دو ساعت پخش می‌شود. دراین مدت بیش از دوازده هزار نفر با طرح پرسش‌های خود و بیان مسائل روانی واجتماعی با او گفتگو کرده‌اند.

از ماه اکتبر سال ۲۰۰۴، همزمان با برنامه‌های رادیوئی و جلسات سخنرانی، سلسله برنامه‌های آموزشی را تدارک دیده است که به تدریج از شبکه‌های تلویزیون ایرانی پخش می‌شود.

تربیت مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است. آینده ی کودک در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عکس العملهای مناسب در موقعیتهای خاص است. در عین حساس بودن تربیت صحیح، با عمل به چند نکته می توان با موفقیت بدان رسید.

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه تربیت فرزند دکتر هلاکویی شامل مجموعه های زیر می باشد :

* فلسفه تربیت فرزندان :

چرا باید در تربیت فرزندان نهایت تلاش و توجه را کرد ؟ جواب این سوال و سوالات دیگر را در این مجموعه بگیرید .

* تربیت فرزندان از تولد تا سه سالگی :

کلیه بایدها و نبایدهایی که باید در تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی رعایت شود و مطالب مفید دیگررا می توان در این مجموعه یافت . سه سال مهم و تعیین کننده در تربیت فرزندان که تاثیرات آن در تمام طول زندگی باقی می ماند .

* تریبت فرزندان از سه تا هفت سالگی :

اهمیت این ۴ سال از زندگی فرزندان به این دلیل است که در این سنین کودکان خود را آماده ورود به اجتماع مهد کودک – مدرسه و … می کنند , محیطی غریب و ناآشنا برای کودکان که می توان با تربیت درست در این سنین از اثرات منفی این محیط کاست و به حداقل رساند .
* تربیت فرزندان از هفت تا سیزده سالگی : مدرسه , اجتماع و اثرات منفی که ممکن است بر روی یک کودک در این سنین گذاشته شود و برای تمام عمر باقی بماند . مواجه و برخورد و تربیت صحیح فرزندان خود را به طور اصولی آموزش ببینید .

* تربیت فرزندان از سیزده تا بیست سالگی :

نوجوانی و مشکلات رسیدن به سن بلوغ و مسائل دوران بلوغ همیشه یکی از دغدغه های مهم والدین بوده است . با کمک این مجموعه می توانید این مشکلات را به حداقل رسانید و در هنگام بروز مشکلات برخورد اصولی با آنها داشته باشید .

نام محصول : دکتر هلاکویی بسته جامع تربیت فرزندان از تولد تا 20 سالگی

وقتی تصمیم می گیرید که صاحب فرزند شوید ، در واقع مسئولیت سنگین و بلند مدت تربیت اورا پذیرفته اید
پس به این وظیفه سنگین الهی عاقلانه عمل کنید ….
شماره مجوز:155/985214
ارسال سریع به سراسر کشور
با گارانتی و بیمه

فروشنده: پانته آ

قیمت: 14,900 تومان

روش خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی :

برای خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال (mp3)، می توانید به دو صورت اقدام نمایید:

1- روش اول به صورت خرید پستی

2- روش دوم به صورت دانلود مستقیم

که هر دو روش در زیر برای شما آماده هست :

در روش خرید پستی پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

1- خرید اینترنتی به روش پستی :

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال ( mp3)

خرید خریدمجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال (۱۰CD mp3)

2- خرید اینترنتی به روش دانلود مستقیم:

دانلود با لینک مستقیم

قیمت: فقط و فقط 8000 تومان

برای دانلود کامل و تمام مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال ( mp3) می توانید

روی لینک پرداخت آنلاین زیر کلیک کنید :

پرداخت آنلاین

با پرداخت آنلاین ، آنلاین دریافت کنید. بدون نگرانی پرداخت کنید – در صورت بروز مشکل در دانلود حتما با ایمیل : hraha970@yahoo.com تماس بگیرید.

حجم فایل :521 مگابایت

 

 

کلمات کلیدی :

آموزش فرزندپروری ,  آموزش فرزندپروری موفق ,  آموزش موسیقی ,  تربیت صحیح فرزندانمان ,  تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان ,  تربیت فرزندان ,  تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی ,  تربیت فرزندان از تولد تا سه سالگی ,  تربیت فرزندان از سیزده تا نوزده سالگی ,  تریبت فرزندان از سه تا هفت سالگی ,  خرید اینترنتی ,  خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی ,  خرید سی دی ,  دوران بلوغ ,  دکتر فرهنگ هلاکوئی ,  دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ,  دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک ,  دکترهلاکوئی ,  فرزندپروری موفق ,  مسائل دوران بلوغ ,  مشکلات رسیدن به سن بلوغ ,  نوجوانی ,  والدین ,  تربيت کودک ,  تربيت کودکان ,  تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک 3 ساله ,  دانلود کتاب تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودکان دکتر هلاکويي ,  تربيت فرزندان دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک+هلاکويي ,  روانشناسي کودک هلاکويي ,  دانلود تربيت کودک هلاکويي ,  دکتر هلاکويي تربيت کودک ,  سخنراني هاي دکتر هلاکويي

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

کتاب های باربارا دی آنجلیس

کتاب های باربارا دی آنجلیس (Barbara De Angelis) بدون اغراق برای تمام مشاوران و روانشناسان آشنا و قابل احترام می باشد. مطالب و آموزه های مفید ، خواندنی و بسیار زیبای کتاب های باربارا دی آنجلیس کتاب های دکتر باربارا دی آنجلیس که خود از مشاوران گرانقیمت ( هر جلسه مشاوره 500 دلار) آمریکا می باشد را می توان از جمله بهترین کتابها در زمینه های روابط زناشویی و مسائل بین زن و شوهر ها دانست.

مطمئنا با خواندن کتاب های باربارا دی آنجلیس دریچه ای جدید از تفاهم و سازگاری و شناخت همسران از یکدیگر به رویتان گشوده خواهد شد. mehcom.com

مجموعه کتاب های باربارا دی آنجلیس-مشاوره روانشناسی

مجموعه کتاب های باربارا دی آنجلیس – مشاوره روانشناسی

آشنایی بیشتر با خانم دکتر باربارا دی آنجلیس

خانم دکتر باربارا دی آنجلیس این نویسنده ، سخنران ماهر ،روانشناس و مشاور در روز 4 مارس 1951 میلادی در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ی آمریکا بدنیا آمد.

کتاب های خانم باربارا دی آنجلیس از بهترین و پرفروش ترین کتاب های روانشناسی و مشاوره در جهان می باشد که در سراسر دنیا حداقل به بیست زبان رایج ترجمه شده است و تا به امروز بیشتر از 8 میلیون نسخه از کتابهایش به فروش رسیده است.

mehcom.com

لیست تمام کتاب های باربارا دی آنجلیس

1-رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند : کتابی جامع دربارهٔ شناخت زنان
2-رازهایی دربارهٔ مردان که هر زنی باید بداند : کتابی دربارهٔ عشق و روابط جنسی (1991)
3-سوپ جوجه برای تقویت روح همسران : داستان‌هایی ایده‌آل برای زندگی با عشق (2003)
4-اعتماد به نفس
5-با هم بودن
6-راهنمای زناشویی موفق
7-کتابچهٔ تمرین‌ها، آزمون‌ها و راهنمای شخصی
8-ده راز زندگی که هر زنی باید بداند
9-رازهای عشق ورزی
10-چطور به این وضعیت دچار شدم؟ (2005)
11-شناخت عشق واقعی
12-الهام‌هایی دربارهٔ عشق
13-آیا تو آن گمشده‌ام هستی؟ Are you The ONE for me ?
14-راز موفقیت زنان در اجتماع
15-اعتماد به نفس (آن را بیابید و با آن زندگی کنید)

وبسایت خانم باربارا دی آنجلیس-Barbara De Angelis

مطالب بیشتر از خانم دکتر باربارا دی آنجلیس

مشاوره روانشناسی مهکام-فهرست کامل کتابهای باربارا دی آنجلیس

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

وسواس در کودکان و نوجوانان

وسواس در کودکان و نوجوانان به اشکال متفاوت و پیچیده ای بروز می کند و شناخت آن ها توسط والدین می تواند بسیار مفید باشد .

وسواس فکری چیست ؟

در وسواس ، برخی افکار ، اعمال و گاهی تصاویری مزاحم در ذهن فرد ایجاد می شود که قادر به کنترل آنها نیست . فکر وسواسی فکری ست که مدام در ذهن فرد تکرار و سبب اضطراب شخص می شود.اعمال وسواسی به رفتارهایی گفته می شود که فرد برای کم کردن فکر وسواسی و اضطراب ناش از آن انجام می دهد.

وسواس فکری – عملی در کودکان به صورت تفکرات مزاحم و تکرار کلیشه وار رفتارهای خاصی بروز می کند که موجب برانگیختگی و نگرانی آن ها می شود. کودک وسواسی ، خود را درون تحت فشار می بیند ، فشار برای انجام دادن کارها ، برای رسیدن به هدف، برای پیشرفت و موفقیت.

او تصور می کند که استرس ها و تنش های فکری او از خارج بر وی تحمیل می شوند ، در حالی که نوع تفکر او عامل اصلی این فشارهاست. کودک وسواسی همواره به خود می گوید : << من باید … >>

تقریبا از هر 200 کودک و یا نوجوان ، یک نفر دچار اختلال وسواس فکری عملی است . این اختلال به دلیل آن که توأم با درد ، ناراحتی و یا بیماری جسمی خاصی نیست ، معمولا تا سنین نوجوانی و جوانی ناشناخته می ماند .

از زمانی که کودک به دوران نوجوانی پا می گذارد و روابط دوستی و اجتماعی او گسترده تر می شود ، به دلیل داشتن چنین افکار و رفتارهایی از بودن در جمع دوستان و همسالانش احساس ناراحتی ، فشار و استرس می کند ، زیرا نگران است که افکار و رفتارهای وسواسی او از حد خارج شوند و نتواند خود را کنترل کند و همین امر موجب طردشدگی ، انزوا و تنهایی او شود.

بدیهی  است تمامی کودکان و نوجوانان نگرانی ها ، تردیدها و ایده های گوناگونی دارند که موجب حرکت ، تلاش و انگیزه ی آنان برای یادگیری ، بازی ، دستیابی و روابط اجتماعی می شود. اما اگر این تصورات و افکار مابع از زندگی عادی شان شود ، برای آن ها مشکل ساز خواهد شد و آن ها را از داشتن یک زندگی سالم و طبیعی بازخواهد داشت .

برای مثال اغلب کودکان حدود هشت تا نه ساله عادت دارند که بر روی سنگفرش های پیاده رو راه بروند بودن این که پا بر روی خطوط بگذارند ، یا اسباب بازی هایشان را مدام کنترل و شمارش کنند و یا خواب شان را همیشه طبق آئین خاصی انجام دهند .

چنین رفتارهایی که معمولا در این گروه سنی کودکان رایج است ، احتمالا در بهترین شکل خود، نوعی بازی به حساب می آید. اما زمانی که همین کارها بر زندگی کودک تسلط می یابد و در عملکرد بهنجار او اخلال ایجاد می کند ، جای نگرانی دارد.

متأسفانه هر چه کودک و یا نوجوان بیشتر تحت تأثیر این افکار قرار گیرد ، به تدریج این افکار در او قوی تر و پایدارتر می شود تا حدی که موجب درماندگی او و خانواده اش می شود. شکل گیری وسواس در کودکان و نوجوانان و بروز کم رنگ علائم آن از سنین پایین قابل مشاهده است.

 

ویژگی وسواس کودکانه این است که کوکان بر خلاف بزرگسالان از بی اساس بودن افکار یا رفتار خودآگاهی ندارند. برخی از رفتارها می تواند بیانگر وسواس در کودک باشد ، مثلا کودکی هنگام غذا خوردن حتما باید در جای خاصی بنشیند و در غیر این صورت دچار اضطراب و بی قراری زیادی می شود و از غذا خوردن امتناع می کند یا ممکن است کودک اصرار داشته باشد که هنگام خواب ملحفه و رختخوابش به شکل خاصی قرار بگیرد.

یا کار خاصی را مثل سه بار بوسیدن پدر و مادر حتما انجام دهد و گرنه دچار اضطراب می شود و از خوابیدن امتناع می کند، یا این که ممکن است کودک دیگری به حفظ تقارن در چیدن اسباب بازی های اش بسیار حساس باشد ، و در غیر این صورت آن قدر سروصدا کند تا شرایط دلخواه او فراهم شود.

در بعضی از کودکان سنین دبستانی ممکن است عقادی خرافی وسواس گونه پدیدار شود ، مثلا معتقد باشد اگر با یک دست به در زد باید با دست دیگر حتما در بزند.

گاهی وسواس به شکل کندی در کار نمودار می شود. کودکی که انجام اعمال معمول روزانه اش بیش از حد طول می کشد ، مثل مسواک زدن ، غذا خوردن ، دستشویی رفتن ، لباس پوشیدن و … این کندی می تواند بیانگر وسواس باشد .

در کودکان دبستانی زیاد پاک کردن و اصلاح مکرر کلمات به طوری که ممکن است بارها کلمه ای را بنویسد و پاک کند و در نهایت هم راضی نشود ، می تواند هشداردهنده ی وسواس در کودکان باشد. افکار و عادت های وسواسی می تواند برای بچه ها بسیار آزار دهنده باشد و باعث استرس و نگرانی آن ها شود .

گاهی افراد از دلیل وسواس ، عادت ها و افکار تحمیلی خیلی آگاه نیستند ، اما اغلب می ترسند که اگر این عادت را ترک کنند اتفاق بدی رخی دهد یا کنترل ذهن شان را از دست بدهند.

علت و علل بروز وسواس در کودکان چیست ؟

روانشناسان و متخصصان علوم رفتاری تاکنون نتوانسته اند علت و زمان دقیق شروع این اختلال را شناسایی کنند . ولی همگی بر این امر اذعان دارند که عوامل چندی اعم از : وراثت ، روش های تربیتی والدین ، ویژگی های خانوادگی ، نابهنجاری کارکرد سیستم عصبی و آشفتگی های خلقی در بروز این اختلال در کودکان دخالت دارند .

اعضای خانواده  و مدرسه باید به این نکته توجه کنند که بروز این افکار و اعتمال به هیچ عنوان تقصیر کودک نیست و کاملا با افکار عادی کودک تفاوت دارد. برای نثال کودکی که فکر باز بودن در اتومبیل پدر او را به ستوه آورده است ، بارها و بارها با امتحان کردن در خودرو سعی می کند اضطراب و تشویش خود را کاهش دهد .

یا کودکی که نگران کثیف بودن دست هایش هست ، ممکن است چندین بار دستهای خود را بشوید تا حدی که پوست دست هایش حساس و قرمز شوند و یا کودکی که نسبت به درست بودن مشق ها و تکالیفش شدیدا تریدد دارد ، ممکن  است بارها و بارها آن را پاک کند و دوباره بنویسد.      

تکرار نشانه و علامت وسواس در کودکان است

ممکن است در رفتار یا نحوه ی صحبت کردن بچه های وسواسی تکرار وجود داشته باشد. برای مثال تکرار جملات ، سوال پرسیدن زیاد و گاهی صرف کردن مدت زمان زیادی برای انجام تکالیف درسی در رفتارهایشان دیده می شود.

بروز رفتارهای وسواسی در کودکان نسبت به بزرگسالان کمی پیچیده تر است ، به همین دلیل شناخت این نشانه ها می تواند به والدین در تشخیص وسواس کودکان کمک زیادی کند.

برای مثال بعضی از بچه ها عادت دارند وقتی از خیابان رد می شوند با پا به اتومبیل های اطراف خود ضربه می زنند زیرا تصور می کنند اگر این کار را انجام ندهند به والیدن آنها آسیب خواهد رسید.

در واقع فکر وسواس آسیب به والیدن ، خود را به صورت عمل وسواسی یعنی ضربه زدن به اتومبیل نشان می دهد.

ممن است کودک وسواسی تمایل به داشتن تعداد مشخصی مداد داشته باشد ، برای مثال فکر می کند که حتما باید 4 مداد در کیفش داشته باشد و گرنه اعتماد به نفس لازم را برای حضور در کلاس از دست خواهد داد.

رایج ترین افکار و رفتار وسواسی کودکان و نوجوانان :

  • ترس از کثیفی
  • ترس از ویروس ها و میکروب ها
  • نیاز به همدردی ، دلسوزی و رسیدگی
  • توجه بیش از اندازه به سر و وضع خود
  • اعتقاد به خوش یمن بودن اعداد ، روزها ، ساعات و …
  • ترس شدید از داشتن بیماری ها و یا صدمه دیدن یکی از اعضای خانواده
  • اشتغال شدید فکری درباره کارهای منزل
  • داشتن ایده ها و افکار مزاحم و ناخودآگاه

 چگونه بفهمیم کودک یا نوجوان ما دچار افکار یا رفتار وسواسی شده است ؟

شناخت علائم و نشانه های این اختلال در اغلب کودکان وسواسی مشکل است زیرا بچه ها قادرند خیلی ماهرانه افکار و رفتارهای وسواس گونه ی خود را مخفی نگه دارند.

گاهی والدین توانایی کشف افکار و اعمال وسواسی آن ها را ندارند و گاهی نیز کودکان به گونه ای رفتارهای کلیشه ای خود را اجرا می کنند که اطرافیان شان تصور می کنند انجام این کارها جزء برنامه روزانه آنهاست یا این که والدین تصور می کنند که کودک آن ها بسیار تمیز و دقیق و منضبط است .

همه ما عادت های کوچکی داریم که شاید با انجام آن ها احساس راحتی و آرامش کنیم یا حتی ممکن است این عادت ها ما را از انجام کارهای مهمت تر باز دارد. یک نمونه از این کارها کنترل لامپ ها، پنجره ها ور درهای خانه قبل از خواب است یا این که ممکن است دوست داشته باشیم که همیشه چای خود را در زمان و مکان و با افراد خاصی بنوشیم.

این عادات به ما کمک می کند از استرس رزوانه دور شویم و احساس کنیم چیزی تغییر نکرده است در حال که عادتی که ممکن است ما را تسلی دهد گاهی می تواند آزاردهنده ، تحمیلی و نگران کننده باشد.

اگر میل شدید برای انجام یک رفتار یا عادت ، خیلی قوی باشد و نتوان در مقابل آن مقاومت کرد آن وقت است که می گوییم این عادت به وسواس تبدیل شده است .

به طور کلی کودکان و نوجوانانی که دچار اشتغالات ذهنی ، خشکی رفتار ، اجرای رفتارهای آئینی و سخت گیری های بیش از اندازه می شوند ،  گاه چنان از تأخیر در اعمال خود مضطرب و پریشان می شوند که تا آن کارها را انجام ندهند ، آرام نمی گیرند.

آنها در اغلب موارد قادر به کنترل رفتارهای شان نیستند ، از والدین و سایر اعضای خانواده شان می خواهند که آنان را در انجام آئین ها و مراسم افراطی وسواسی همراهی کنند.

برای مثال ممکن است کودکی که خودش و سواس مسواک زدن دارد ، از مادرش بخواهد که او نیز چندین بار دندان های خود را مسواک بزند.

به طور کلی علائمی که والدین باید نسبت به بروز آن ها حساس و هوشیار باشند تا این اختلال وسواس در کودکان شان زود تر تشخیص داده شود عبارتند از :

  • آسیب دیدن پوست دست کودک بر اثر شستن مکرر دست ها
  • مصرف بیش از اندازه ی صابون ، دستمال کاغذی و …
  • طولانی شدن زمان استحمام
  • طولانی شدن زمان ماندن در دستشویی و توالت
  • افت تحصیلی ناگهانی و پایین آمدن یکباره نمرات امتحانات
  • طول کشیدن بیش از اندازه مشق و تکالیف درسی
  • تعریف کردن مکرر و یکنواخت درس های روزانه با استفاده از جملات مکرر
  • لباس عوض کردن بیش از اندازه
  • انجام مقدمات طولانی برای خوابیدن
  • نگرانی برای سلامتی اعضای خانواده
  • فاصله گرفتن غیر عادی از سطل های زباله در خیابان

نکاتی که والدین در قبال وسواس در کودکان و نوجوانان باید به آنها دقت کافی داشته باشند :

  1. آیا افکار ، اندیشه ها ، تصورات ، احساسات و موضوعاتی موجب نگرانی ، آزار و تشویش کودک می شوند ؟
  2. آیا او مرتب در حال بررسی و کنترل کردن وسایل و کارهای خود است ؟
  3. آیا کودک و یا نوجوان بیش از سایر دوستان و همکلاسی هایش دست هایش را می شوید ؟
  4. آیا وی مدام در حال شمردن اعداد و یا انجام دادن کارها بر طبق تعداد و شمارش خاصی است ؟ برای مثال 5 بار دست شستن ، 10 بار کنترل کیف مدرسه ، 8 بار چک کردن قفل در و …
  5. آیا او کلکسیون ها و مجموعه های زیادی جمع می کند ؟
  6. آیا لوازم او باید دقیقا سر حای خودشان باشند ؟
  7. آیا قبل از این که به رختخواب برود ، مجبور به انجام یک سری کارهای خاص است ؟
  8. آیا او وقت زیادی برای انجام کاری عادی صرف می کند ، مثل شستن دست یا لباس پوشیدن ؟
  9. آیا او وقت زیادی برای انجام تکالیف مدرسه صرف می کند ؟
  10. آیا او وقت زیادی برای شروع یک کار صرف می کند ؟
  11. آیا کودک کارهای خود را چندبار کنترل و بررسی می کند ؟
  12. آیا او نگران مرتب کردن و گذاشتن اشیا سر جای خود است ؟
  13. آیا کودک رفتار خاصی را زیاد تکرار می کند ، مثل لمس کردن کلید برق یا دستگیره در ؟
  14. آیا فرزند شما بیش از حد به اعداد و کلمات توجه نشان می دهد ؟
  15. آیا بچه شما به نظم و تقارن خیلی اهمیت می دهد ؟

 نویسنده : خانم پرنیان قوام کارشناس ارشد روانشناسی و رئیس اداره مشاوره قوه قضائیه

منبع : مجله پیوند شماره 436

 کلمات کلیدی :

وسواس فکری چیست – علائم وسواس در کودکان – وسواس فکری در کودکان – از کجا بفهمم فرزندم وسواس دارد؟ – وسواس فرزندم

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

مشاوره سوگ

مشاوره سوگ زمانی نیاز می باشد که فرد بزرگسال یا کودک نیاز به کمک برای رهایی از غم و اندوه فراوان از دست دادن یکی از نزدیکانش باشد . هر چند که در فرهنگ عامه آداب و رسوم بسیار خوبی برای کمک به فرد مصیبت دیده وجود دارد اما بازهم در برخی مواقع نیاز به کمک متخصصان مشاوره و روانشناسی کاملا احساس می شود.

تعریف سوگ و سوگواری چیست ؟

سوگ در لغت به معنای غم ، اندوه، مصیبت ، ماتم و عزا در برابر مرگ است. در آیات قرآن و احادیث معصومین درباره مرگ بسیار صحبت شده است . از نظر اسلام مرگ ، نقطه عطف زندگی و راهی برای بازگشت به سوی خداست.

رافایل و میدلتون (1987 میلادی) واکنش های عاطفی از جمله غم ، ناامیدی ، یاس و احساس درماندگی به انواع فقدان را سوگ می نامند. به نظر کاولز و ردجرز (1991) سوگ نوعی غم ناشی از فقدان عزیزان است . به عقیده شاختر و زیسوک (1993) سوگ رنجی است که فرد در از دست دادن ابژه (موضوع) عشق تجربه می کند.

گلدارد (1999، ترجمه حسینیان ، 1390) سوگ مجموعه ای از احساسات ، افکار و رفتارهایی است که در فرد هنگام مواجهه با فقدان یا تهدید به فقدان حاصل می شود.آکیسکال (1981، به نقل از آزاد ،1384) سوگ نوعی از افسردگی است که به شکل ماتم زدگی یا داغ دیدگی پس از مرگ یک عزیز یا بروز یک واقعه عاطفی ناگوار با علائمی از قبیل آه کشیدن ، گرفتگی گلو ، گریه کردن و یا احساس گناه بروز می کند.

مشاوره سوگ و عزاداری-مشاوره-روانشناسی

مشاوره سوگ و عزاداری-مشاوره-روانشناسی

به اعتقاد استوارت (2005، ترجمه بوستانی پور و همکاران ، 1386) سوگ واکنش غمناک و اندوهگین شدید نسبت به مرگ یک عزیز ، از دست رفتن اشیای مادی یا عضوی از بدن ، اخراج از شغل و طلاق است. به نظر برک (2001، ترجمه سیدمحمدی ،1386) پریشانی شدید جسمی و روانی بر اثر فقدان فرد مورد علاقه سوگ نامیده می شود.

انجمن روان پزشکی آمریکا در طبقه بندی اختلالات روانی (ترجمه نیکخو، 1386) سوگ را نوعی افسردگی بهنجار در پاسخ به مرگ و فقدان یک مجبوب معرفی می کند. به عقیده کاپلان و سادوک (ترجمه رفیعی و رضائی ، 1386) فرایند انحلال سوگ ، سوگواری نامیده می شود.

در فرهنگ لغت دهخدا سوگواری یا عزاداری مراسمی است که به یادبود فرد در گذشته و به منظور فزایش تحمل صبر بازماندگان در برابر مصیبت وارده برگزار می شود. ویلیامسون (ترجمه محمدی وقادری ، 1391) سوگ را احساسی می داند که از تعارض بین << انتظار >> و << واقعیت >> وقوع یک اتفاق حاصل می شود.

آراندا و میلن (2000) واکنش های شناختی ، رفتاری، اجتماعی ، جسمی و معنوی نسبت به وضعیت فقدان پیش آمده را سوگ و زمان سوگواری را داغ دیدگی می نامند و عزاداری را جلوه عمومی سوگ تلقی میکنند. نیل (1990) رفتارها و مراسم متناسب با فرهنگ در ارتباط با فقدان را عزاداری می نامد.

به نظر بیلی و همکاران (2000) سوگ واکنش های پیچیده ای است که پس از تجربه جدایی و مرگ یک عزیز به وجود می آید.سوگ از دیدگاه بالینی تلاشی است در جهت برقراری پیوند مجدد و بهایی است که برای دوست داشتن پرداخته می شود.چنانچه نسبت به آنچه از دست رفته دلبستگی ویژهای وجود نداشته باشد سوگ تجربه نخواهد شد (واردن ، 2009 میلادی).

از دیدگاه جیمز و فریدمن (2009 میلادی) سوگ مجموعه ای از عواطف انسانی است که به علت تغییر در یک الگوی رفتاری آشنا با پایان یافتن آن ایجاد می شود. به نظر الیس (به نقل از دوقتی، ویسل و گلورفیلد، 2011) سوگ یک احساس منفی سالم است . زیرا بر این باور معقول متکی است که آدم مهمی از دست رفته و دیگر از وجودش بهره برداری نمی شود.

مراحل سوگ و سوگواری

به نظر گلدار (1999 میلادی ، ترجمه حسینیان ، 1390 شمسی) مهمترین مراحل سوگ عبارتند از :

  • ضربه – که بر اثر فوت ناگهانی یا شوک ناشی از فقدان حاصل می شود.
  • انکار – یعنی باور نکردن اتفاق پیش آمده .
  • پیدایش نشانه های جسمانی ، عاطفی و روانی
  • افسردگی ، ناامیدی و احساس بی ارزش ی
  • احساس گناه به خاطر انجام ندادن برخی امور برای متوفی.
  • خشم از این که چرا برای ما ؟
  • آرمان سازی ویژگی های مثبت متوفی
  • واقع بینی که به کنار آمدن با غم و اندوه می انجامد.
  • پذیرش فقدان متوفی
  • سازگاری مجدد و بازگشت به زندگی عادی و روزمره.

عبور از مراحل سوگ و عزاداری برای عزیزان از دست رفته ، معمولا چهار تا شش ماه به طول می انجامد.

درمان و مشاوره سوگ و عزاداری

سوگ در کودکان

منبع :کتاب روش ها و فنون مشاوره مولف دکتر عبدالله شفیع آبادی استاد دانشگاه علامه طباطبایی

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

تاریخچه کربلا

تاریخچه کربلا به عصر تمدن بابلی ها بر می گردد . بعضی از محققان معتقدند که کربلا یعنی « قرب اله» که ریشه واژه بابلی کلمه ( قدیم ) است. بعضی دیگر از محققان عقیده دارند که واژه کربلا از واژه «کوربابل» بدست آمده است که به معنای مجموعه روستاهای بابل قدیم است که «نینوی» و «غاضریه» از جمله آنهاست.

سرزمین کربلا تا قبل از واقعه عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری، منطقه ای بیابانی بوده است . اما بعد از ماجرای کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش گنبد و بارگاهی بر مزار حضرت سیدالشهداء و یارانش ساخته شد که از آن پس کربلا به یکی از مکان های زیارتی و مقدس جهان اسلام تبدیل شد.

بعضی دیگر معتقدند تاریخچه کربلا به تمدن های بین النهرین باز می گردد و در آن معابدی برای نماز وجود داشته است . کربلا مرکب از دو واژه آشوری «کرب» به معنای حرم و «أیل» به معنای «خدا» است و معنای کربلا ، حرم خدا است.

اما وقتی که امام حسین (ع) به این سرزمین رسید و نام آن  را پرسید و در جواب، نام کربلا را شنید فرمود: « أللّهُمَّ إنّی أعوذُ بِکَ مِنَ الکَربِ وَالبلاء».
(خدایا من از سختی ها و بلاهای این سرزمین به تو پناه  می برم).

نام های دیگر کربلا
«طف» یکی دیگر از نام های کربلا است. «حیره» نام دیگر این سرزمین است که امروزه به «حائر» معروف است.
(امام حسین (ع) در روز دوم محرم سال ۶۱ همراه کاروانش به کربلا رسید. بنا بر برخی گفته ها، امام حسین (ع) گوشه ای از زمین کربلا (زمینی به مساحت ۳۶ کیلومتر مربع) را که اکنون شامل قبر او و سایر شهدای کربلا می شود، به ۶۰۰۰۰ درهم از مردم نینوا و غاضریه خریداری کرد و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت راهنمایی کنند و از زائرین قبرش تا سه روز پذیرایی کنند.)

تاریخچه کربلا از ابتدا تا کنون

– دو روز پس از حادثه عاشورا آبادانی شهرمقدس کربلا شروع شد.

– ۱۲ محرم سال ۶۱ ه ق. بنی اسد با هدایت امام سجاد (ع) بدنهای مطهّر امام حسین (ع) و فرزندان عز یزو یاران گرامی و حضرت عباس (ع) را به خاک سپردند.

– سال ۲۴۷ هجری قمری . منتصر عباسی پس از کشتن پدرش متوکل که کربلا را ویران کرده بود، بناهایی را در کربلا ایجاد کرد.

– سال ۳۷۲ هجری قمری. اولین دیوار دور حایر کشیده شد و مساحت آن به ۲۴۰۰ متر مربع رسید.

– سال ۴۱۲ هجری قمری. حسن بن فضل رامهرمزی وزیر، دومین دیوار را به دور شهر بنا کرد و چهار دروازه آهنی در اطراف آن نصب کرد.

– سال ۹۴۱ هجری قمری. شاه اسماعیل صفوی به  زیارت کربلا رفت. نهر قدیمی را لایروبی کرد و بنای بار گاه حسینی را تعمیر و تجدید بنا کرد.

– سال ۹۵۳ هجری قمری. شاه سلیمان قانونی دور ضریح را تعمیر کرد و مزرعه هایی را که به وسیله شن و ماسه پوشیده شده بود به باغ تبدیل نمود.

– سال ۱۲۱۶ هجری قمری. پس از حمله وهابی ها، یکی از فرمانروایان هند، خانه ها و بازارهای زیبایی در کربلا ساخت و دیوار محکمی دور شهر کشید.

– سال ۱۲۱۷ هجری قمری. سیدعلی طباطبائی ، صاحب الرّیاض، سومین دیوار شهر را ساخت و شش دروازه برای آن قرار داد.

– سال ۱۸۶۸ میلادی . برابر با ۱۲۸۵ هجری قمری. مدحت پاشا، ساختمان ها و ادارات دولتی بنا کرد و شهر را گسترش داد.

– سال ۱۹۹۱ میلادی . در جریان انتفاضه آسیب های فراوانی به کربلا وارد شد. سرکوب قیام شیعیان عراق، نقاب را از چهره بی رحم صدام برکشید و سنگدلی او را نزد جهانیان آشکار ساخت . آثار گلوله های این کشتار هنوز هم بر دیوارهای زیر گنبد قابل مشاهده است.

– مساحت کربلا اکنون به حدود ۵۲۸۵۶ کیلومتر مربع می رسد و زمین های آن از شن و سنگریزه خالی شده و پر از باغ های زیبا شده است؛ آب فرات این باغ ها را آبیاری می کند. دو جاده اصلی به کربلا منتهی می شوند. یکی جاده بغداد به کربلا که از شهر مسیّب می گذرد و طول آن ۹۷ کیلومتر است و دیگری جاده ای است که به نجف می رود.

– از نظر عمران و سازندگی، شهر به دو قسمت کربلای قدیمی و کربلای جدید مجزا می شود. بخش جدید بناهای بزرگ و خیابانهای طولانی دارد و مؤسسات، بازارها، مدارس دینی و دولتی بسیاری در این قسمت وجود دارد.

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

باغ امام صادق علیه السلام

باغ امام صادق علیه السلام یکی دیگر از مکان های زیارتی کربلا میباشد که فقط برخی از کسانی که به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند به زیارت این مکان می روند.

باغ امام صادق علیه السلام کجاست ؟

کسانی که به زیارت امام حسین علیه السلام نائل شده اند می دانند که در کنار مقام صاحب الزمان عجل الله الشریف در انتهای خیابان سدره المنتهی کربلا ، پلی روی نهر حسینیه بنا شده است که از طریق این پل وارد بازاری می شوید که بعد از طی مسافتی حدودا ۳۰ متری یکی از نقاط زیارتی کربلا واقع شده است که به باغ امام صادق (ع) مشهور است.

علت نام گذاری باغ امام صادق (ع)

علت نام گذاری این مکان به نام باغ امام صادق (ع) به این دلیل است که گفته شده است : در یکی از سفرهایی که امام جعفر صادق علیه السلام به منظور زیارت جدشان امام حسین علیه السلام به کربلا آمده بودند . به طور ناشناس مهمان صاحب این باغ می شوند اما صاحب باغ امام جعفر صادق (ع) را می شناسند و به میمنت حضور ایشان باغ پر از درختان خرما را به حضرت هدیه می کنند.

نقل شده است که امام صادق (ع) هر زمانی که به زیارت کربلا و جد مبارکشان به عتبات عالیات مشرف می شدند در این باغ اقامت می کردند و بعد از اینکه در آب فرات غسل انجام می دادند به زیارت امام حسین علیه السلام عازم می شدند.

صدام لعنت الله علیه در سال ۱۹۹۱ میلادی این باغ منسوب به امام صادق علیه السلام را به طور کامل تخریب نمود تا اثری از آن بجا نماند اما بعد از دوران سختی که در زمان صدام بر شیعیان گذشت این مکان دوباره رو به آبادانی گذاشته و در همان مکان باغ ، ساختمانی ساخته شده است که تبدیل به زیارتگاه و نقطه مقدسی برای دوستداران اهل بیت (ع) شده است.

سندیت باغ امام صادق (ع)

به تمام عزیزانی که با یکی از انواع تور کربلا هوایی و زمینی ما به کربلا مشرف می شوند و همچنین سایر عزیزان هموطن زائر کربلا باید به عرض رساند که سندیت باغ امام صادق علیه السلام که به عنوان یکی از مکان زیارتی کربلا مشهور شده است مشکوک است و نمی توان به طور قطع آنرا از نقاط زیارتی معتبر کربلا دانست .

توصیه به زوار کربلا

با توجه به اینکه سندیت این مکان زیارتی کربلا قابل اعتماد نیست به همه عزیزان زائر توصیه می شود که قدر وقت و فرصت زیارت امام حسین علیه السلام را با سایر شاید و بایدهای غیر معتبر از دست ندهند.

اگر به دیدن باغ امام صادق (ع) رفتید اگر در برگشت می خواهید به زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و یا زیارت حرم مطهر حضرت عباس سلام الله علیه بروید سعی کنید از بازاری که در مسیر پیش رو دارید خرید انجام ندهید چرا که باید تا هتل بروید و وسایلتان را بگذارید و دوباره بگردید که باعث اتلاف وقت و انرژی شما می شود.

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

کف العباس چیست ؟

کف العباس به عنوان یکی از مکان های زیارتی کربلا و عراق در حالی مشهور است که از یک طرف حرف و حدیث درباره سندیت آن بسیار می باشد . از طرفی هم بسیاری از زوار تور کربلا که عتبات عالیات می روند در صورت وقت داشتن به دیدن مقام کف العباس نیز می روند اما لازم است درباره مقام کف العباس بیشتر بدانیم.

مقدمه ای بر مقام کف العباس

حضرت عباس سلام الله علیه برای رفع تشنگی یاران امام حسین علیه السلام مخصوصا اطفال و کودکان حرم تصمیم می گیرند که به سمت شط فرات روانه شوند و به هر طریقی شده برای تشنگان خیام امام مقداری آب تهیه کنند .

حضرت ابوالفضل سلام الله علیه موفق می شوند تا به لبه رود فرات خود را برسانند . با دیدن آب می خواستند که رفع عطش نمایند اما به یاد تشنگی برادر و تشنگان حرم امام حسین علیه السلام و طفلان لب تشنه افتادند و از نوشیدن آب به رسم جوانمردی خودداری می کنند. مشک آّب را پر می کنند و به سمت کاروان حضرت السیدالشهداء به راه می افتند ، اما در بین راه مجبور به درگیری و جنگ با سپاهیان یزید می شوند .

در قسمتی از این میدان نبرد دست راستشان و در قسمت دیگری دست چپشان بر اثر ضربات دشمن قطع می شود. مشکشان نیز خالی از آب می شود. و در همین نبرد به شهادت می رسند.

مقام کف العباس یادمان شجاعت حضرت عباس

حال مردمی که سرشار از ایمان به حقانیت امام حسین علیه السلام و یارانش هستند . به یاد دو مکانی که دست حضرت عباس سلام الله علیه قطع شده و بر زمین افتاده است . المان و یادمان هایی درست کرده اند تا شجاعت این علمدار کربلا را فراموش نکنند.

این یادمان ها که به مقام کف العباس مشهور هستند . در دو نقطه جداگانه در فاصله ای نه چندان زیاد از حرم مطهر حضرت عباس سلام الله علیه بنا شده اند. هر چند که هیچ سندیت و قطعیتی در این که واقعا این مکان دقیقا همان مکان هایی باشند که دستان مبارک حضرت ابوالفضل سلام الله علیه قطع شده اند ، اما بازهم این دو نقطه را می توان از مکان های زیارتی کربلا دانست که حداقل حسن وجود کف العباس، یادآوری شجاعت یل عم البنین است.

سندیت کف العباس

طبق نقل مورخان، قطعیت این دو مکان احراز نشده و صرفاً به جهت یادبود ساخته شده اند و به احتمال قوی، امام سجاد(ع) هنگام دفن پیکر عموی خویش، دست های مبارک را به بدن مطهر ملحق کرده است.

در کتاب «انساب الاشراف» بلاذری جلد سوم صفحه ۴۰۶ قاتل قمر بنی‌هاشم(ع) حرمله معرفی شده است. «تذکرة الخواص» ابن جوزی هم قاتل را حرمله عنوان کرده و بیان می‌کند:‌«حرمله مع جماعة و تعاوره». «تعاور» (تکه تکه کردن) دو بار در مقاتل آمده؛ یکی برای قمر بنی‌هاشم(ع) و دیگری برای حضرت علی‌اکبر(ع)، در مقتل علی‌اکبر (ع) هم داریم «فتعاور بسیوفهم اربا اربا» با شمشیر‌ها مرتب زدند بدن علی‌اکبر (ع) را تکه تکه کردند.

به همین خاطر شاهد هستیم ، قبر قمر‌ بنی‌ هاشم ، ابوالفضل العباس همان جایی است که به شهادت رسیده، چون امام حسین علیه السلام نتوانست بدن پاره پاره (اربا اربا) برادر را به خیمه‌ها بیاورد و بعد واقعه عاشورا، امام سجاد(ع) بدن تکه تکه شده حضرت عباس سلام الله علیه را همان جا دفن کرد و این مسأله بیانگر مقام بلند قمر بنی‌هاشم است که خداوند می‌خواهد حرم و بارگاهی برای ایشان در آنجا باشد.

توصیه ای به زائران کربلا

بنا به رسم ادب ما هم به تمام زوار عزیز حسینی و همچنین دوستانی که با یکی از انواع تور کربلا و عتبات عالیات ما به این سفر معنوی رفته اند یا خواهند رفت توصیه می کنیم که اگر وقت اضافه ای داشتند برای دیدن این دو مقام کف العباس بگذارند و الا در سفر کربلا خیلی بهتر و پربارتر است تا از سایر نقاط زیارتی کربلا که مورد وثوق و قبول می باشد دیدن نمایند.

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

تور کربلا اقساطی هوایی و زمینی

تور کربلا اقساطی برای هموطنانی مهیا شده است که با توجه به تمایل زیاد برای ثبتنام تور کربلا ، در زمان ثبت نام ، هزینه تور زیارتی کربلا را به صورت نقد ندارند اما می توانند تور کربلا قسطی را انتخاب نمایند و قیمت تور کربلا را به صورت اقساط پرداخت نمایند.

آیا تور کربلا اقساطی به لحاظ شرعی درست است ؟

مسلما کسانی که از توانایی مالی مناسب برخوردارند قیمت تور کربلا را به صورت نقد پرداخت می نمایند اما تکلیف کسانی که عاشق زیارت ابا عبدالله الحسین  (ع) هستند ولی از استطاعت لازم برای سفر زیارتی کربلا و عتبات عالیات برخوردار نیستند می توانند با کمی تأمل تصمیم لازم را بگیرند.

با توجه به برخی روایات و احادیث ، زیارت امام حسین علیه السلام بقدری مهم و سفارش شده است که نه تنها قرض گرفتن بلکه حتی فروختن اموالشان هم برای زیارت کربلا مجاز شمرده شده است . در زیر به برخی از این احادیث اشاره می کنیم :


۱-«شیعیان ما به زیارت قبر امام حسین(ع) بروند، که رفتن به زیارت او، روزی را زیاد، عمر را طولانی و بدی ها و شرها را دور می سازد و رفتن به زیارت،برای هر مومنی که به امامت او از سوی خداوند عزوجل اقرار دارد، واجب است.»۱

 ۲- به امام جعفر صادق (ع) گفتند : کمترین اثرى که براى زائر قبر امام حسین (ع) چیست ؟ فرمود: «کمترین تأثیرش این است که خداوند متعال، او و خانواده و مالش را حفظ مى کند تا به سوى اهل خویش برگردد ،و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود ».۲

۳- امام صادق علیه السلام به ابوصباح کنانى فرمود: «همانا نزد شما قبرى است که هیچ فرد پریشانى نزد آن نمى ‏رود مگر آنکه خداوند از او پریشانى را دفع نموده و حاجتش را برآورده مى نماید، و همانا نزد او چهار هزار فرشته هستند که از هنگام شهادتش آشفته و غم آلود تا روز قیامت بر او مى‏ گریند. هر کس او را زیارت کند، وى را تا خانه ‏اش بدرقه مى‏ کنند، و هر که مریض شود به عیادتش مى‏ روند، و هر که بمیرد جنازه‏اش را تشییع مى‏ کنند». ۳

۴- امام باقر (ع) نیز فرموده است : «شیعیان ما را به زیارت قبر حسین (ع) امر کنید ، زیرا زیارت او موجب فزونى در رزق و طول عمر و دفع بلایا و ناگواریها مى ‏شود » . ۴

۵- و یا در روایتی دیگر امام صادق (ع) فرمود: «اگر مردم مى‏ دانستند که چقدر خیر و برکت در زیارت امام حسین (ع) وجود دارد ، براى زیارت کردنش با یکدیگر مقاتله مى‏ کردند، و هر آینه اموالشان را براى رفتن به زیارتش مى‏ فروختند» ۵

احتمالا شما هم با ما هم عقیده هستید که با توجه به اهمیت زیارت کربلا می توان با توجه به شرایط از تور کربلا اقساطی استفاده نمود و به زیارت امام حسین علیه السلام رفت.

شرایط استفاده از تور کربلا اقساطی چیست ؟

با توجه به محدودیت هایی که به لحاظ مالی وجود دارد برای بهره مندی از تور کربلا اقساطی چه تور هوایی کربلا و چه تور زمینی کربلا با کانتر کربلای شرکت ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

۱- تهذیب الاحکام ج۶ ص۴۲،بحارالانوار ج۱۰۱ ص۴۸، وسائل الشیعه ج۱۴ ص۴۴۴، وافی ج۱۴ ص۱۴۶۵
۲- ثواب الاعمال شیخ صدوق , ص ۱۱۶
۳- منتخب کامل الزیارات , ابن قولویه , ص ۳۳۷
۴- همان مأخذ , ص ۲۸۹
۵- منتخب کامل الزیارات , ابن قولویه , ص ۸۷

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

کربلا در تاریخ

در روز دوازدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری پیکر پاک سیدالشهدا (ع) و یارانش توسط قبیله بنی اسد با راهنمایی امام سجاد (ع) به خاک سپرده شد و در سال ۶۵ هجری مختار برای اولین بار بالای قبر امام حسین(ع) گنبدی از آجر و گچ  ساخت و دو در برای آن قرار داد. اما در سال ۱۴۶ هجری قمری ابوجعفر منصور این بنای سرپوشیده را ویران کرد.

در سال ۱۵۸ مهدی عباسی آن نرا از نو احداث کرد.

در سال ۱۷۱ هارون الرشید بنای مزبور و  گنبد را ویران و در سال ۲۳۶ متوکل عباسی مرقد امام (ع) را به طور کامل ویران کرد.

در سال ۳۶۷ عضدالدوله دیلمی گنبدی با رواق و ضریحی از عاج، برای مرقد ساخت.

در سال ۹۳۲ شاه اسماعیل صفوی دوم ضریح مشبک و زیبایی از نقره به مرقد امام حسین (ع) هدیه کرد.

در سال ۱۱۵۵ نادر شاه افشار بناهای موجود را تزیین کرد و هدیه های گرانبهایی به اهدا نمود.

در سال ۱۲۱۱ آقامحمدخان قاجار فرمان داد گنبد را به طلا آراستند.

در سال ۱۲۱۶ وهابی ها به کربلا یورش آورده و ضریح و رواق را ویران کرده و اموال حرم امام حسین را غارت کردند.

در سال ۱۲۵۰ فتحعلی شاه قاجار گنبد و بارگاه را نوسازی کرد و گنبد حرم حضرت عباس(ع) را نیز بر پا کرد.

در سال ۱۴۲۸ به منظور استفاده بیشتر از فضا محافظت زائران از سرما و گرما صحن شریف اباعبدالله (ع) با سبک جدید مسقف شد.

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

مکان های زیارتی کربلا

آگاهی و شناخت از مکان های زیارتی کربلا برای تمام عزیزانی که قصد مسافرت به کربلا و عتبات عالیات را دارند از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چرا که عاشقان اهل بیت از ایران با آمال و آرزوی بسیار کمر همت می بندند و خود را برای سفری معنوی آماده می کنند سفری که معلوم نیست بار دیگر امکانش برای انسان ایجاد شود یا نه .

اینکه بدانیم و بشناسیم که مکان های زیارتی عراق و به طور اخص جاهای زیارتی کربلا کدامند و در چه مکان و آدرسی قرار دارند کمک می کند تا در زمان مسافرت به عتبات عالیات بهتر از زمان محدود تور کربلا استفاده کنیم .

لیست مکان های زیارتی کربلا :

مکان های زیارتی کربلا-تور-کربلا

مکان های زیارتی کربلا-تور-کربلا

مرقد حضرت سیدالشهداء (ع) که مامن و مقصد هر عاشق دلسوخته ای می باشد. که از مهمترین اماکن متبرکه عراق می باشد.

بارگاه حضرت ابوالفضل (ع)-تور-کربلا

بارگاه حضرت ابوالفضل (ع)-تور-کربلا

دومین حرم مطهر در شهر کربلا که نامش دل را جلا می دهد.

مرقد حضرت علی اکبر (ع)-تور-کربلا

مرقد حضرت علی اکبر (ع)-تور-کربلا

  • مرقد حضرت علی اکبر (ع) و حضرت علی اصغر (ع)

حضرت علی اکبر (ع) در کنار پدر بزرگوارشان در داخل ضریح حضرت سیدالشهداء و حضرت علی اصغر (ع) بر روی سینه امام حسین (ع) به خاک سپرده شده اند.

مرقد حبیب ابن مظاهر-تور-کربلا

مرقد حبیب ابن مظاهر-تور-کربلا

  • مرقد حبیب ابن مظاهر

قبیله بنی اسد که حبیب ابن مظاهر از بزرگان ایشان بود را بعد از واقعه عاشورا در ده متری نسبت به ضریح امام به صورت جداگانه دفن کردند.

قتلگاه امام حسین (ع)-تور-کربلا

قتلگاه امام حسین (ع)-تور-کربلا

  • قتلگاه امام حسین (ع) و یاران باوفایش

محدوده ای که نمایانگر محدوده ی شهادت امام حسین ع و تعدادی از شهدای کربلا در واقعه عاشورا می باشد.

تل زینبیه-تور-کربلا

تل زینبیه-تور-کربلا

مکانی که حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا بر بلندای آن تل خاک می ایستاده اند و صحنه های جنگ عاشورا را نظاره می کرده اند. در حاضر به صورت نمادین مسجدی در آن مکان ساخته شده است.

خیمه گاه کاروان امام حسین ع-تور-کربلا

خیمه گاه کاروان امام حسین ع-تور-کربلا

  • خیمه گاه

در حال حاضر به صورت مسقف درآمده و مکانی بوده است که خیمه های کاروان امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا در آن محدوده برپا بوده است.

سردار قاسمی در حال عبور از بین الحرمین-تور-کربلا

سردار قاسمی در حال عبور از بین الحرمین-تور-کربلا

  • بین الحرمین

یکی از جاهای دیدنی کربلا که واقعا دیدنی است ، بین الحرمین می باشد. فاصله بین دو حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) می گویند . فاصله ای که وقتی با عشق در آن پا می گذاری انگار در بهشت پا گذاشته ای .

مرقد شهدای کربلا (مقبره شهدا)-تور-کربلا

مرقد شهدای کربلا (مقبره شهدا)-تور-کربلا

  • مرقد شهدای کربلا (مقبره شهدا)

مکانی بهشتی در کنار ضریح امام حسین (ع) که بیشتر شهدای کربلا در آن قسمت مدفون شده اند.

مرقد حربن یزید ریاحی

مرقد حربن یزید ریاحی

  • مرقد حر بن یزید ریاحی

محل دفن شدن حر ریاحی در فاصله ای حدودا ۷ کیلومتری غرب کربلا جدای از شهدای واقعه عاشورا می باشد .

مرقد عون بن عبدالله-تور-کربلا

مرقد عون بن عبدالله-تور-کربلا

  • مرقد عون بن عبدالله

ایشان پسر حضرت زینب سلام الله علیه می باشد . که در واقعه کربلا به شهادت رسید.

دو طفلان مسلم-تور-کربلا

دو طفلان مسلم-تور-کربلا

  • مرقد دو طفلان مسلم

یکی دیگر از مکان های زیارتی کربلا مدفن ابراهیم و محمد فرزندان مسلم بن عقیل بن ابیطالب می باشد که در کنار شط فرات در خارج از شهر کربلا قرار گرفته است.

کهف العباس-تور-کربلا

کهف العباس-تور-کربلا

  • کف العباس

کف العباس دو مقام نمادین به نشانه محل جداشدن دستهای چپ و راست حضرت عباس در دو طرف به صورت جداگانه ساخته شده است. این دو مقام که کف العباس معروف هستند در خارج از بارگاه ملکوتی حضرت عباس (س) واقع شده اند.

مرقد سید ابراهیم مجاب-تور کربلا

مرقد سید ابراهیم مجاب-تور کربلا

  • مرقد سید ابراهیم مجاب

سید ابراهیم مجاب نوه امام موسی کاظم (ع) می باشد. دلیل اینکه به ایشان مجاب می گویند این است که در زیارت امام حسین ع به ایشان سلام کرد و از داخل قبر جواب سلام را شنید.

 

  • نخل مریم

مکانی است که در آن حضرت مریم ، حضرت عیسی را به دنیا آورد. در حال حاضر این مکان به صورت محرابی در فاصله تقریبی دو متر از ضریح امام حسین (ع) بر دیوار جنوبی بالاسر حضرت قرار دارد .

سایر مکان های زیارتی عراق :

مکان های زیارتی نجف اشرف

مکان های زیارتی کاظمین

مکان های زیارتی سامرا

مکان های زیارتی کوفه

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

تور کربلا و نجف اشرف

تور کربلا هوایی ، تور زمینی کربلا را با ما تجربه کنید.

شرکت مسافرتی سعادت سیر گیتی افتخار برگزاری تخصصی انوع پکیج های تور کربلا هوایی و تور کربلا زمینی با مجوز رسمی از سازمان ميراث فرهنگی و صنايع دستی و گردشگری زیر نظر سازمان حج و زیارت را دارد . این شرکت جزو اولین شرکت های خدمات تور زیارتی کربلا می باشد که خوشنامی و اعتبار چندین ساله خود را مدیون اعتماد زائران کربلا می داند.

برای سفر زیارتی کربلا از کجا شروع کنیم ؟

گام اول : تعیین زمان مناسب سفر به عتبات عالیات

گام دوم : انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب و خوشنام ( نظر مسافران انواع تورهای زیارتی کربلا و عتبات شرط خوشنامی است).

گام سوم : کسب اطلاعات لازم درباره تور کربلا مانند : تور های ویژه کربلا ، قیمت تور کربلا هوایی و زمینی ، خدمات تور کربلا که ارائه می شود ، هتل های کربلا و نجف ، مدت زمان اقامت در کربلا ، نجف ، کاظمین و سامراء ، تور لحظه آخری کربلا ، مکان های زیارتی کربلا و نجف و …

گام چهارم : خرید و ثبت نام تور کربلا

 

مکان های زیارتی کربلا

حرم مطهر امام حسین (ع)حرم مطهر حضرت عباس (س) – مقام حضرت علی اکبر (ع) – مقام حضرت علی اصغر (س) – تل زینبیهکف العباس مقام صاحب الزمان (عج)باغ امام صادق (ع) و …

مکان های زیارتی نجف

مسجد سهله – مسجد کوفه – قبرستان وادی السلام – ۲ طفلان مسلم – مقبره دختر امام حسن (ع) و …

انواع تورهای ویژه کربلا :

  • کربلا ویژه اربعین
  • کربلا ویژه عرفه
  • کربلا ویژه عاشورا
  • کربلا ویژه ۲۸ صفر
  • کربلا ویژه نیمه شعبان
  • کربلا ویژه شبهای قدر
  • کربلا ویژه عید فطر
  • کربلا ویژه عید نوروز

انواع تورهای کربلا از تهران برای گروه های خاص :

  • تور کربلا هوایی برای فرهنگیان
  • تور هوایی کربلا برای بازنشستگان
  • تور هوایی کربلا برای کارمندان دولت
  • تور هوایی کربلا دانشجویی

قیمت تور های کربلا

هتل های کربلا و نجف

مدارک مورد نیاز برای سفر کربلا چیست ؟

اصل پاسپورت و ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۳ زمینه سفید

چگونه ویزای کربلا بگیریم ؟

چگونه از تور اقساطی کربلا استفاده کنیم ؟

 

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

تور کربلا به مناسبت ولادت حضرت علی ع

تور کربلا هوایی ویژه 13 رجب

چه زیبا و وصف ناشدنی است بتوانی در تور کربلا و نجف زیارت کنی حضرت علی ع امیرالمومنین ع در شب و روز ولادت حضرتش در نجف اشرف. چه شوقی آدم دارد وقتی که در روز ولادت حضرت علی ع بتوانی به پا بوسی حضرتش بروی و از نزدیک و در کنار ضریح مطهر حضرت امیر در روز 13 رجب به آن حضرت تبریک و تهنیت بگویی !

تور کربلا - ولادت حضرت امیرالمومنین علی ع

تور کربلا و نجف

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف…….

اقامت به مدت ۷ شب و ۸ روز…….

۵ شب در کربلا و ۲ شب در نجف……..

هتل های یاسمین،لولوء النجف، برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر…

*********************************************

تور کربلا هوایی ویژه 13 رجب ولادت حضرت علی ع

تور زیارتی نجف و کربلا ارزان

تور کربلا و نجف

همراه با صبحانه ناهار شام…..

گشت های زیارتی…..

بیمه،ویزا……

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی…….

و…

تور کربلا هوایی ویژه 13 رجب ولادت حضرت علی ع

*************************************

تور کربلا و نجف

تور زیارتی عتبات درجه۱

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها……

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف……

*******************************

تور کربلا هوایی ویژه 13 رجب ولادت حضرت علی ع

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۳ زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر ۵شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

سعادت سیر گیتی

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش
ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام در مدینه روز سوم شعبان سال چهارم هجری بوده است.
در توقیع حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به قاسم بن علاء همدانی وکیل حضرت امام حسن عسکری علیه السلام آمده که؛ مولای ما حضرت حسین علیه السلام روز پنج شنبه سوم شعبان متولد شدند پس آن روز را روزه دار و این دعا را بخوان:
«اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم...»
به سند معتبر از حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علی بن الحسین علیهم السلام روایت شده که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم به اسمابنت عمیس فرمود: «فرزندم را بیاور» من آن بزرگوار را در جامه ای سفید پیچیده خدمت ان حضرت بردم، آن جناب در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت، و او را در دامن خود نهاد و گریست.حضرت امام حسین علیه السلام
اسماء عرض کرد: پدر و مادرم فدایت، گریه شما از چیست؟ فرمود: برای این فرزندم می گریم. عرض کرد: این کودک که الان به دنیا آمده فرمود: بعد از من گروهی از ستمکاران او را خواهند کشت. خداوند شفاعت مرا به آنها نرساند.
آنگاه فرمود: دخترم فاطمه را از این جریان باخبر نکن چون تازه این فرزند برایش متولد شده است.
سپس به حضرت علی علیه السلام فرمود: او را چه نام می گذاری؟ گفت در نامگذاری بر شما سبقت نمی گیرم؛ پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: من هم بر پروردگارم سبقت نگیرم، جبرئیل نازل شد و فرمود:
ای محمد! خدای بزرگ تو را سلام می رساند و می فرماید:
«عَلیٌّ مِنْکَ کَهارونَ مِنْ موسی؛ علی مسبت به تو به منزله هارون نسبت به موسی است»
او را به اسم پسر هارون نام گذار که شبیر است.حضرت امام حسین علیه السلام
پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم فرمود: زبان من عربی است، جبرئیل عرض کرد نام او را «حسین» بگذار.
چون روز هفتم شد دو گوسفند سیاه و سفید برای او عقیقه کردند و یک رانش را به قابله دادند و سرش را تراشیده به وزن موی سرش نقره تصدق نمودند و خلوق (که چیز خوشبویی است) بر سرش مالیدند و فرمودند: ای اسماء
«الدَّمُ فِعْلُ الجاهلیّةِ؛ خون (بر سر نوزاد مالیدن) از آداب دوران جاهلیت است».
حضرت صادق علیه السلام می فرمایند: چون حضرت حسین علیه السلام به دنیا امد خداوند به جبرییل دستور داد که با هزار ملک نازل آید تا از جانب خداوند و خودش به حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم تبریک بگوید.
چون جبرئیل پاین امد  در جزیره ای به فرشته  ایی از حاملان عرش عبور نمود که نامش فُطرُس بود که خداوند به او دستوری داده که در اجرای آن سستی ورزیده پس بالش را در هم شکسته و در ان جزیره انداخته بود و فطرس هفتصد سال در آنجا به عبادت خداوند مشغول بود تا روزی که امام حسین علیه السلام متولد شد.
چون دید که جبرئیل با ملائکه فرود می آیند از جبرئیل پرسید به کجا می روید؟ فرمود: خداوند نعمتی به حضرت محمد عطا فرموده مرا برای تهنیت و مبارک باد فرستاده است. فطرس گفت: مرا نیز با خود ببر شاید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم برایم دعا کنند. جبرئیل او را به همراه خود برد.
چون خدمت پیامبر صلوات الله علیه رسید و از جانب خداوند و خود تهنیت گفت شرح حال فطرس را به عرض رسانید حضرت فرمود: به او بگو خود را به این مولود بمالد و به جایگاه خود برگردد.
فطرس خود را به حضرت حسین علیه السلام مالید و بالا رفت و در آن حال می گفت ای رسول خدا به زودی امت تو این مولود را شهید می کنند. چون ان بزرگوار بر من حق دارد هر کس او را زیارت کند من زیارت او را به حضرتش می رسانم و هیچ مسلمانی به او سلام ندهد یا بر او صلوات نفرستد مگر آنکه به حضرتش می رسانم.
به روایت مناقب؛ چون فطرسبه آسمان بالا رفت می گفت: کیست مثل من و حال آنکه من آزاد شده حسین –فرزند علی و فاطمه علیهما السلام- هستم.
نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

تور ارزان قیمت کربلا درجه یک عالی

تور کربلا و نجف

با اینکه تورهای کربلا و عتبات عالیات ما از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند اما به لحاظ قیمتی بسیار پایین تر از تورهای کربلای مشابه هستند چون در دنیای رقابتی امروز کیفیت و قیمت مناسب حرف اول را در کار و کسب دارد.

تور ارزان قیمت کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف…….

اقامت به مدت ۷ شب و ۸ روز…….

۵ شب در کربلا و ۲ شب در نجف……..

هتل های یاسمین،لولوء النجف،نبع الحیات،برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر…

*********************************************

تور کربلا و نجف  

تور هوایی عتبات عالیات ویژه اردیبهشت ماه

همراه با صبحانه ناهار شام…..

گشت های زیارتی…..

بیمه،ویزا……

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی…….

و…

*************************************

تور کربلا و نجف

تور زیارتی کربلا و نجف ویژه فروردین۹۵

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها……

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف……

*******************************

 تور کربلا

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۳ زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف هر ۱شنبه،۳شنبه و جمعه ها انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

سعادت سیر گیتی

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

قیمت تور کربلا - قیمت تور کربلا هوایی - تور کربلا هوایی تهران - تور کربلا از شهریار - تور کربلا از کرج - تور کربلا از ایران - تور کربلا از تهران به نجف - تور زمینی کربلا از تهران 

تور کربلا هوایی

ثبت نام کربلا برای نیمه شعبان

برگزاری انواع تور کربلا به صورت هوایی با بهترین پروازهای ایرانی 

ایام نیمه شعبان را در کربلا و نجف باشید.

عید با سعادت ولادت آقا امام زمان عج 

تور کربلا-ثواب و فضیلت زیارت امام سوم شیعیان

قیمت تور کربلا -  تور کربلا از کرج - تور کربلا از ایران - تور کربلا از تهران به نجف - قیمت تور کربلا هوایی - تور کربلا هوایی تهران - تور کربلا از شهریار - تور زمینی کربلا از تهران 

 

فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام:

هشام بن سالم در روایتی از امام جعفر صادق (ع) نقل نموده است که شخصی نزد حضرت آمد و پرسید :

چه اجر و مزدی است برای فردی که در نزد حسین علیه السلام اقامت گزیند ؟
حضرت فرمودند :
هر روزش برابر هزار ماه است .
( همانطور که عظمت شب قدر به این است که از هزار ماه بهتر است ، عظمت یک روز اقامت در نزد آن قبر شریف هم برابر با هزار ماه است ؛

اما نکته آنجاست که شب قدر گر چه از هزار ماه برتر است ولی سالی یکبار است ، در حالیکه اقامت در کربلا در هر روز قابل تکرار است ).
آن مرد پرسید :
چه اجر و پاداشی است برای کسی که در راه رسیدن و در خود آن مکان مقدس از دارائیش خرج کند ؟
حضرت فرمودند :
خدا هر درهمی را که خرج کرده به هزار درهم پاداش خواهد داد .
( در دنیا اموالش پربرکت میشود و در آخرت هم به هر درهمی هزار درهم برای وی حساب میکنند ).
راوی میگوید ، عرض کردم :
چه ثوابی است برای کسی که در نزد آن امام علیه السلام نماز گذارد ؟
حضرت فرمودند :
هر کس دو رکعت نماز در نزد آن حضرت بخواند هر چه از خدا بخواهد به او عطا فرماید .
عرض کردم :
چه ثوابی است برای آنکه از آب فرات غسل کند ؟
حضرت فرمودند :
اگر به قصد زیارت حضرت در آب فرات غسل کند از گناهانش پاک میشود مانند روزی که از مادر متولد شده است .


کامل الزیارات ، باب 44 ، حدیث 2

قیمت تور کربلا - قیمت تور کربلا هوایی - تور کربلا هوایی تهران - تور کربلا از شهریار - تور کربلا از کرج - تور کربلا از ایران - تور کربلا از تهران به نجف - تور زمینی کربلا از تهران 

 

نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

ثبت نام تور کربلا

 دلم هوای تو دارد یا حسین

تور کربلا قسطی

ثبت نام تور کربلا نقدی و اقساطی

 تور کربلا نجف کاظمین سامراء هوایی

 کاظمین و سامرا در صورتی که امنیت برقرار باشد

تور هوایی کربلا با نزدیکترین هتل ها به بارگاه ملکوتی امام حسین (ع)

هتل های اقامتی ما در کربلا بقدری به حرم امام حسین ع و حضرت عباس نزدیک است که

در هر زمان از شبانه روز با چند دقیقه پیاده روی به حرم تشرف می یابید.

 

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز…….

 

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف……..

 

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سار هتل های درجه الف دیگر…

 

ثبت نام تور هوایی کربلا

 

*********************************************

 

تور ارزان قیمت کربلا

 

خدمات تور هوایی کربلا و نجف :

 

اقامت در هتل های درجه الف…….

 

همراه با صبحانه ناهار شام…….

 

گشت های زیارتی سیاحتی…..

 

بیمه،ویزا……

 

همراه با همراهی مدیر کاروان زیارتی کربلا ، مداح و آشپز ایرانی …….

 

و…

 

*************************************

 

ثبت نام کربلا همه روزه 

کربلا ارزان قیمت و مناسب

 اعزام کاروان های زیارتی به طور کاملا مرتب و منظم هفتگی

 

تور کربلا هوایی با بهترین ایرلاین ها……

 

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف……

 

*******************************

ثبت نام تور کربلا نقدی و اقساطی

 

ثبت نام تور کربلا اقساطی

 

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

 

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

 

تمام تور های زیارتی کربلا هوایی زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

 

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد و در صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

 

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

 

تور های زیارتی کربلا و نجف

 

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

 

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

 

سعادت سیر گیتی

 

021-88744777

 

09199116569

 

ان شاءالله  کربلا

 

 ثبت نام کربلا

 

ثبت نام تور کربلا و نجف هوایی با بهترین کیفیت

 

 




پيوند هاي روزانه

اسلایدر

---------------------- ----------------------